Minggu 35
Tarikh | 05 Sept 2011 ( Isnin ) |
Kelas | 2J |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan Tingkatan 2 |
Tema | Tema 5 Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Unit 8 Peranan dan Tanggungjawab Warganegara Dalam Kerajaan Demokrasi - Menjaga Nama Baik Negara |
Pengetahuan | Menjelaskan kebaikan menjaga nama baik negara. |
Kemahiran | Mengekalkan amalan menjaga nama baik negara. |
Nilai | Menghargai amalan demokrasi, jasa dan sumbangan negara kita. |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T2 ii) Buku Latihan Tes Cheers PSK T2 |
KBKK | Menganalisis data |
Nilai Murni | Cinta akan Negara |
Refleksi | Pelajar memahami dengan penerangan yang diberikan. Latihan yang diberi turut dibuat. Tema ini telah selesai diberikan kepada pelajar. |
Tarikh | 05 Sept 2011 ( Isnin ) |
Kelas | 3J |
Masa | 3.25 - 4.35ptg |
Subjek | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan Tingkatan 3 |
Tema | Tema 5 Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Unit 8 Kenali Kementerian-Kementerian Di Malaysia. |
Pengetahuan | Mengenal pasti kementerian - kementerian dan jabatan - jabatan di bawah kementerian di Malaysia |
Kemahiran | Menyampaikan maklumat umum berkaitan dengan kementerian - kementerian di Malaysia kepada orang lain. |
Nilai | Menghargai peranan kementerian - kementerian dalam pembangunan negara. |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T3 |
KBKK | Menganalisis data |
Nilai Murni | Cinta akan Negara |
Refleksi | Pelajar memahami dengan penerangan yang diberikan. Memberi maklum balas yang positif semasa sesi soal-jawab.. |
Tarikh | 06 Sept 2011 ( Selasa ) |
Kelas | 3N |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan Tingkatan 3 |
Tema | Tema 5 Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Pentadbiran Berkesan Negara Gemilang |
Pengetahuan | Mengenal pasti peranan kementerian-kementerian di Malaysia dalam pembangunan negara. |
Kemahiran | Mengumpulkan maklumat tentang peranan kementerian di Malaysia dalam pembangunan negara. |
Nilai | Menghargai peranan kementerian-kementerian dalam pembangunan negara. |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T3 ii) Buku Latihan PSK T3 |
KBKK | Menganalisis data |
Nilai Murni | Cinta akan Negara |
Refleksi | Pelajar memahami dengan penerangan yang diberikan. |
Date | 06 Sept 2011 ( Tuesday ) |
Subject | Information Communication Technology Literacy ( ICTL ) Form 1 |
Class | 1A |
Duraction | 5.10 - 6.20pm |
Learning Area | 6. Spreadsheet Software |
Learning Objectives | 6.3 Creating Worksheet |
Learning Outcome (s) | i) Using currency format ii) Key-in data into worksheet iii) Inserting table iv) Save worksheet v) Close and exit workbook vi) Use formula in worksheet |
Learning Activity |
|
Noble Value (s) | Currency |
Teaching Aid (s) | ICTL Module Guide Book and MS Excel. |
Reflection | Students understand the uses of MS Excel. |
Tarikh | 07 Sept 2011 ( Rabu ) |
Kelas | 3M |
Masa | 3.25 - 4.35ptg |
Subjek | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan Tingkatan 3 |
Tema | Tema 5 Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Pentadbiran Berkesan Negara Gemilang |
Pengetahuan | Mengenal pasti peranan kementerian-kementerian di Malaysia dalam pembangunan negara. |
Kemahiran | Mengumpulkan maklumat tentang peranan kementerian di Malaysia dalam pembangunan negara. |
Nilai | Menghargai peranan kementerian-kementerian dalam pembangunan negara. |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T3 ii) Buku Latihan PSK T3 |
KBKK | Menganalisis data |
Nilai Murni | Cinta akan Negara |
Refleksi | Pelajar memahami dengan penerangan yang diberikan. |
Tarikh | 08 Sept 2011 ( Khamis ) |
Kelas | 3F |
Masa | 12.50 - 2.00ptg |
Subjek | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan Tingkatan 3 |
Tema | Tema 5 Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Pentadbiran Berkesan Negara Gemilang |
Pengetahuan | Mengenal pasti peranan kementerian-kementerian di Malaysia dalam pembangunan negara. |
Kemahiran | Mengumpulkan maklumat tentang peranan kementerian di Malaysia dalam pembangunan negara. |
Nilai | Menghargai peranan kementerian-kementerian dalam pembangunan negara. |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T3 ii) Buku Latihan PSK T3 |
KBKK | Menganalisis data |
Nilai Murni | Cinta akan Negara |
Refleksi | Pelajar memahami dengan penerangan yang diberikan. Memberi maklum balas positif semasa sesi soal-jawab. |
Tarikh | 08 Sept 2011 ( Khamis ) |
Kelas | 2F |
Masa | 4.00 - 5.10ptg |
Subjek | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan Tingkatan 2 |
Pekara | Pembentangan Kerja Kursus PSK T2 |
Date | 09 Sept 2011 ( Friday ) |
Subject | Information Communication Technology Literacy ( ICTL ) Form 1 |
Class | 1K |
Duraction | 4.00 - 5.10pm |
Learning Area | 6. Spreadsheet Software |
Learning Objectives | 6.1 Introduction to Spreadsheet software. 6.2 Starting Spreadsheet software. |
Learning Outcome (s) | i) State the usage of spreadsheet. ii) State spreadsheet software. iii) State the steps of starting of a spreadsheet software. iv) State and identify features in spreadsheet application and demonstrate understanding of user interface. v) State the main toolbars in spreadsheet software. vi) List icons in standard, Formatting, Formula and Chart Toolbars. vii) State the function of icons in standard, Formatting, Formula and Chart Toolbars. |
Learning Activity |
|
Noble Value (s) | Currency |
Teaching Aid (s) | ICTL Module Guide Book and MS Excel. |
Reflection | Student understand with the explanation that has been given. The activity have been done with successful. |
Tarikh | 09 Sept 2011 ( Jumaat ) |
Kelas | 2E |
Masa | 5.10 - 6.20ptg |
Subjek | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan Tingkatan 2 |
Tema | Tema 5 Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Memberikan Pendapat Melalui Saluran yang Betul |
Pengetahuan | Menyatakan kepentingan memberikan pendapat melalui saluran yang betul. |
Kemahiran | Mengamalkan cara memberikan pendapat melalui saluran yang betul. |
Nilai | Menghargai amalan memberikan pendapat melalui saluran yang betul. |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T2 |
KBKK | Menganalisis data |
Nilai Murni | Cinta akan Negara |
Refleksi | Pelajar memahami dengan penerangan yang diberikan. Unit untuk tema ini telah selesai diterangkan. |
0 comments:
Post a Comment