Minggu 25
Tarikh | 21 Jun 2010 (Isnin) |
Kelas | 1I |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | PSK T1 |
Pekara | Perbincangan Kertas Ujian |
Tarikh | 21 Jun 2010 (Isnin) |
Kelas | 1J |
Masa | 5.10 - 6.20ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Pekara | Perbincangan Kertas Ujian |
Tarikh | 22 Jun 2010 (Selasa) |
Kelas | 1G |
Masa | 1.25 - 2.35ptg |
Subjek | PSK T1 |
Pekara | Perbincangan Kertas Ujian |
Tarikh | 22 Jun 2010 (Selasa) |
Kelas | 1C |
Masa | 3.25 - 4.35ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Pekara | Perbincangan Kertas Ujian BM Kertas 1 |
Tarikh | 22 Jun 2010 (Selasa) |
Kelas | 2C |
Masa | 4.35 - 5.45ptg |
Subjek | PSK T2 |
Pekara | Perbincangan Kertas Ujian |
Tarikh | 23 Jun 2010 (Rabu) |
Kelas | 1J |
Masa | 12.50 - 2.00ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Pekara | Perbincangan Kertas Ujian BM Kertas II |
Tarikh | 23 Jun 2010 (Rabu) |
Kelas | 1M |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | PSK T1 |
Pekara | Perbincangan Kertas Ujian |
Tarikh | 23 Jun 2010 (Rabu) |
Kelas | 1D |
Masa | 5.10 - 6.20ptg |
Subjek | PSK T1 |
Pekara | Perbincangan Kertas Ujian |
Tarikh | 24 Jun 2010 (Khamis) |
Kelas | 1J |
Masa | 12.50 - 2.00ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Komsas Pantun Teka-Teki |
Fokus Utama | Menghuraikan maksud, gaya bahasa dan unsur bunyi dalam puisi |
Fokus Sampingan | Menyatakan bentuk dan nada puisi |
Objektif | Membaca petikan prosa dan intonasi puisi dengan betul |
Aktiviti P&P | 1. Pelajar diperkenalkan dengan puisi baru 2. Membaca puisi tersebut dengan intonasi yang betul 3. Guru menerangkan maksud setiap rangkap |
Sistem Bahasa | Kata Adjektif |
Pengisian Kurikulum | Ilmu : Kerajinan Nilai : Tolong-menolong |
BBM | i ) Buku Teks Komsas Kasut Kelopak Jantung TI ii) Ulasan Komsas Kasut Kelopak Jantung |
Refleksi | Pelajar memahami dengan pengajaran dlm pantun yang diberikan |
Tarikh | 24 Jun 2010 (Khamis) |
Kelas | 1C |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Pekara | Perbincangan Kertas Ujian BM Kertas II |
Tarikh | 24 Jun 2010 (Khamis) |
Kelas | 1K |
Masa | 4.35 - 5.45ptg |
Subjek | PSK T1 |
Pekara | Perbincangan Kertas Ujian |
Tarikh | 25 Jun 2010 (Jumaat) |
Kelas | 1C |
Masa | 4.00 - 5.10ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Komsas Pantun Teka - Teki |
Fokus Utama | Menghuraikan maksud, gaya bahasa dan unsur bunyi dalam puisi |
Fokus Sampingan | Menyatakan bentuk dan nada puisi |
Objektif | Membaca petikan prosa dan intonasi puisi dengan betul |
Aktiviti P&P | 1. Pelajar diperkenalkan dengan puisi baru 2. Membaca puisi tersebut dengan intonasi yang betul 3. Guru menerangkan maksud setiap rangkap |
Sistem Bahasa | Kata Adjektif |
Pengisian Kurikulum | Ilmu : Kerajinan Nilai : Tolong-menolong |
BBM | i ) Buku Teks Komsas Kasut Kelopak Jantung TI ii) Ulasan Komsas Kasut Kelopak Jantung |
Refleksi | Pelajar memahami dengan pengajaran yang diberikan. |
Minggu 26
Tarikh | 28 Jun 2010 (Isnin) |
Kelas | 1I |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | PSK T1 |
Tema | Tema 4 Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk | Cerita Rakyat Pelbagai Kaum |
Pengetahuan | Menerangkan ciri-ciri cerita rakyat pelbagai kaum |
Kemahiran | Mencontohi pengajaran daripada cerita rakyat |
Nilai | Berbangga dengan cerita rakyat warisan budaya Malaysia |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T1 ii) Praktis n Skor A PSK T1 |
KBKK | Menganalisi data |
Nilai Murni | Bertanggungjawab |
Refleksi | Pelajar dikenalkan dengan tema yang baru. Mereka memahami dengan penerangan yang diberikan. |
Tarikh | 28 Jun 2010 (Isnin) |
Kelas | 1J |
Masa | 5.10 - 6.20ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Ibu Negara Malaysia -Melafazkan Pantun- |
Fokus Utama | Memberikan pendapat yang bernas sebagai sumbangan dalam perbincangan |
Fokus Sampingan | Mencetuskan idea yang bernas semasa memberikan pendapat dalam perbincangan |
Objektif | Melafazkan dengan gaya dan intonasi yang betul |
Aktiviti P&P | i) Pelajar melafazkan dengan gaya dan intonasi yang betul |
Sistem Bahasa | Kata Tanya |
Pengisian Kurikulum | Ilmu : Sejarah Nilai : Patriotik KBT :Kemahiran Berfikir |
BBM | Buku Teks BM T1 |
Refleksi | Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan. |
Tarikh | 29 Jun 2010 (Selasa) |
Kelas | 1G |
Masa | 1.25 - 2.35ptg |
Subjek | PSK T1 |
Tema | Tema 4 Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk | Cerita Rakyat Pelbagai Kaum |
Pengetahuan | Menerangkan ciri-ciri cerita rakyat pelbagai kaum |
Kemahiran | Mencontohi pengajaran daripada cerita rakyat |
Nilai | Berbangga dengan cerita rakyat warisan budaya Malaysia |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T1 ii) Praktis n Skor A PSK T1 |
KBKK | Menganalisi data |
Nilai Murni | Bertanggungjawab |
Refleksi | Pelajar dikenalkan dengan tema yang baru. Mereka memahami dengan penerangan yang diberikan |
Tarikh | 29 Jun 2010 (Selasa) |
Kelas | 1C |
Masa | 3.25 - 4.35ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Ibu Negara Malaysia -Melafazkan Pantun- |
Fokus Utama | Memberikan pendapat yang bernas sebagai sumbangan dalam perbincangan |
Fokus Sampingan | Mencetuskan idea yang bernas semasa memberikan pendapat dalam perbincangan |
Objektif | Melafazkan dengan gaya dan intonasi yang betul |
Aktiviti P&P | i) Pelajar melafazkan dengan gaya dan intonasi yang betul |
Sistem Bahasa | Kata Tanya |
Pengisian Kurikulum | Ilmu : Sejarah Nilai : Patriotik KBT :Kemahiran Berfikir |
BBM | Buku Teks BM T1 |
Refleksi | Pelajar dapat membuat latihan yang diberikan |
Tarikh | 29 Jun 2010 (Selasa) |
Kelas | 2C |
Masa | 4.35 - 5.45ptg |
Subjek | PSK T2 |
Tema | Tema 4 Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk | Seni Tarian Pelbagai Kaum Di Malaysia |
Pengetahuan | Menerangkan jenis-jenis seni tarian warisan pelbagai kaum |
Kemahiran | Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan seni tarian warisan pelbagai kaum |
Nilai | Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T2 ii) Buku Praktis n Skor A PSK T2 |
KBKK | Menganalisi data |
Nilai Murni | Bertanggungjawab |
Refleksi | Pelajar dikenalkan dengan nota Tarian Warisan. Latihan yang diberi turut dibuat. Nota yang lain akan diberi pada kelas akan datang |
Tarikh | 30 Jun 2010 (Rabu) |
Kelas | 1J |
Masa | 12.50 - 2.00ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Karangan - Rumusan - |
Fokus Utama | Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber yang didengar, dibaca dan ditonton |
Fokus Sampingan | Mengenalpasti dan menyatakan isi-isi penting tentang bahan yang dibaca |
Objektif | Pelajar membaca petikan yang diberi dan menyenaraikan isi-isi penting yang ada |
Aktiviti P&P | 1. Pelajar membaca petikan 2. Menyenaraikan isi-isi penting 3. Menyusun maklumat mengikut urutan |
Sistem Bahasa | Kata Hubung |
Pengisian Kurikulum | Ilmu :Pendidikan Moral Nilai : Kesyukuran |
BBM | i) Kertas Fotostet Karangan BM T1 |
Refleksi | Pelajar dapat mencari isi penting yang diminta |
Tarikh | 30 Jun 2010 (Rabu) |
Kelas | 1M |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | PSK T1 |
Tema | Tema 4 Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk | Cerita Rakyat Pelbagai Kaum |
Pengetahuan | Menerangkan ciri-ciri cerita rakyat pelbagai kaum |
Kemahiran | Mencontohi pengajaran daripada cerita rakyat |
Nilai | Berbangga dengan cerita rakyat warisan budaya Malaysia |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T1 ii) Praktis n Skor A PSK T1 |
KBKK | Menganalisi data |
Nilai Murni | Bertanggungjawab |
Refleksi | Pelajar diperkenalkan dengan tema baru. Nota yang lain akan diberi pada kelas yang akan datang |
Tarikh | 30 Jun 2010 (Rabu) |
Kelas | 1D |
Masa | 5.10 - 6.20ptg |
Pekara | Perhimpunan |
Tarikh | 1 Julai 2010 (Khamis) |
Kelas | 1J |
Masa | 12.50 - 2.00ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Komsas Prosa Tradisional - Hikayat Makarama - |
Fokus Utama | Memahami dan memberikan respon peribadi tentang karya sastera |
Fokus Sampingan | Menyatakan jenis, ciri, tema dan persoalan pemikiran, nilai dan pengajaran |
Objektif | Mengenal pasti ciri-ciri prosa tradisional |
Aktiviti P&P | 1. Menyenaraikan watak2 dalam tajuk prosa yang diberikan 2. Membincangkan tema, pengajaran dan persoalan yang ada bersama pelajar |
Sistem Bahasa | Ayat Tunggal |
Pengisian Kurikulum | Ilmu : Sastera Nilai : Kesyukuran |
BBM | i ) Buku Teks Komsas Kasut Kelopak Jantung TI ii) Ulasan Komsas Kasut Kelopak Jantung |
Refleksi | Para pelajar memahami dengan nota dan penerangan yang diberikan. Latihan yang diberi turut dibuat |
Tarikh | 1 Julai 2010 (Khamis) |
Kelas | 1C |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Karangan - Rumusan - |
Fokus Utama | Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber yang didengar, dibaca dan ditonton |
Fokus Sampingan | Mengenalpasti dan menyatakan isi-isi penting tentang bahan yang dibaca |
Objektif | Pelajar membaca petikan yang diberi dan menyenaraikan isi-isi penting yang ada |
Aktiviti P&P | 1. Pelajar membaca petikan 2. Menyenaraikan isi-isi penting 3. Menyusun maklumat mengikut urutan |
Sistem Bahasa | Kata Hubung |
Pengisian Kurikulum | Ilmu : Pendidikan Moral Nilai : Kesyukuran |
BBM | i) Kertas Fotostet Karangan BM T1 |
Refleksi | Pelajar dapat mencari isi penting yang diminta. |
Tarikh | 1 Julai 2010 (Khamis) |
Kelas | 1K |
Masa | 4.35 - 5.45ptg |
Subjek | PSK T1 |
Tema | Tema 4 Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk | Cerita Rakyat Pelbagai Kaum |
Pengetahuan | Menerangkan ciri-ciri cerita rakyat pelbagai kaum |
Kemahiran | Mencontohi pengajaran daripada cerita rakyat |
Nilai | Berbangga dengan cerita rakyat warisan budaya Malaysia |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T1 ii) Buku Praktis n Skor A PSK T1 |
KBKK | Menganalisi data |
Nilai Murni | Bertanggungjawab |
Refleksi | Pelajar dikenalkan dengan tema yang baru. Memahami dengan penerangan yang diberikan |
Tarikh | 02 Julai 2010 (Jumaat) |
Kelas | 1C |
Masa | 4.00 - 5.10ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Komsas Prosa Tradisional -Hikayat Makarama- |
Fokus Utama | Mendapat maklumat daripada pelbagai sumber yang didengar, dibaca dan ditonton |
Fokus Sampingan | Mengenalpasti dan menyatakan isi-isi penting tentang bahan yang dibaca |
Objektif | Mengenal pasti ciri-ciri prosa tradisional |
Aktiviti P&P | 1. Menyenaraikan watak2 dalam tajuk prosa yang diberikan 2. Membincangkan tema, pengajaran dan persoalan yang ada bersama pelajar |
Sistem Bahasa | Ayat Tunggal |
Pengisian Kurikulum | i ) Buku Teks Komsas Kasut Kelopak Jantung TI ii) Ulasan Komsas Kasut Kelopak Jantung |
BBM | i ) Buku Teks Komsas Kasut Kelopak Jantung TI ii) Ulasan Komsas Kasut Kelopak Jantung |
Refleksi | Pelajar memahami dengan penerangan yang diberikan. |