Friday, January 15, 2010

Minggu 1

Tarikh 04 Januari 2010 (Isnin)
Pekara Pelajar Tingkatan 1 Orientasi

Tarikh 05 Januari 2010 (Selasa)
Pekara Pelajar Tingkatan 1 Orientasi

Tarikh 06 Januari 2010 (Rabu)
Kelas 1J
Subjek Bahasa Malaysia T1
Masa 2.00 - 3.10ptg
Pekara Sesi berkenalan
- Pelajar baru dapat buku teks pd hari tersebut-

Tarikh 06 Januari 2010 (Rabu)
Kelas 1M
Subjek PSK T1
Masa 5.10 - 6.20ptg
Pekara
Sesi berkenalan
-Pelajar baru dapat buku teks pd hari tersebut-

Tarikh 07 Januari 2010(Khamis)
Kelas 2C
Subjek PSK T2
Masa 2.00 - 3.10ptg
Pekara
Sesi berkenalan
- Kenalkan tajuk yg bakal diajar sepanjang tahun 2010-

Tarikh 07 Januari 2010(Khamis)
Kelas 1G
Subjek PSK T1
Masa 4.00 - 5.10ptg
Pekara
Sesi berkenalan
-Pelajar baru dapat buku teks pd hari tersebut-

Tarikh 08 Januari 2010 (Jumaat)
Kelas 1C
Subjek Bahasa Malaysia T1
Masa 4.00-5.10ptg
Pekara
Sesi berkenalan
- Kenalkan tajuk yg bakal diajar sepanjang tahun 2010-

Minggu 2

Tarikh 11 Januari 2010 (Isnin)
Kelas 1J dan 1C
Masa 3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg
Subjek Bahasa Malaysia T1
Tajuk Unit 1
Hari Pertama Di Sekolah Menengah
Fokus Utama Berinteraksi untuk menjalin dan mempereratkan hubungan mesra
Fokus Sampingan Mendengar dan memberikan respon secara lisan tentang sesuatu yang diperihalkan oleh orang lain
Objektif Murid dapat memperkenalkan dirinya di dalam kelas dengan menggunakan ayat2 penyata yang betul dan sesuai
Aktiviti P&P Melakonkan situasi memperkenalkan rakan baru kepada rakan sekelas
Sistem Bahasa Kata Nama Sintaksis
Pengisian Kurikulum Ilmu : Kemasyarakatan
Nilai : Hormat-menghormati
KBT : Kemahiran berfikir
BBM Buku Teks BM T1
Refleksi Pelajar memberi kerjasama semasa seisi memperkenalkan diri.

Tarikh 12 Januari 2010 (Selasa)
Kelas 1K
Masa 12.50 - 2.00ptg
Subjek PSK T1
Tema Pencapaian Kendiri
Tajuk
Identiti Diri
i) Potensi Diri
Pengetahuan Mengenal pasti potensi diri
Kemahiran Merancang utk mengembangkan potensi diri
Nilai Menunjukkan keyakinan akan kebolehan diri
Pendekatan Pembelajaran Koperatif
ABM Buku Teks PSK T1
KBKK Menganalisis data
Nilai murni Yakin pada diri
Refleksi Pelajar memahami konsep potensi diri. Latihan yang diberi turut dibuat.

Tarikh 12 Januari 2010 (Selasa)
Kelas 1C
Masa 2.00 - 3.10ptg
Subjek Bahasa Malaysia T1
Tajuk
Karangan
Tentang Diri- Sendiri
Fokus Utama Berinteraksi utk menjalin dan mempereratkan hubungan mesra
Fokus Sampingan Mendengar dan memberikan respon secara lisan tentang sesuatu yang diperihalkan oleh orang lain
Objektif Murid dapat membuat memperkenalkan diri berdasarkan karangan yang dibuat dengan ayat2 penyata yang betul
Aktiviti P&P 1. Guru memberi tajuk karangan perlu dibuat
2. Pekara2 penting yang perlu dimasukkan dalam karangan yg akan dibuat
3. Pelajar membuat karangan tersebut
Sistem Bahasa Kata Nama Sintaksis
Pengisian Kurikulum Ilmu : Kemasyarakatan
Nilai : Hormat-menghormati
KBT : Kemahiran Berfikir
BBM Buku Teks BM T1
Refleksi Pelajar dapat membuat karangan yang diberikan.

Tarikh 12 Januari 2010 (Selasa)
Kelas 1I
Pekara Perhimpunan Sesi Petang

Tarikh 13 Januari 2010 (Rabu)
Kelas 1J
Masa 2.00 - 3.10ptg
Subjek Bahasa Malaysia T1
Tajuk
Karangan
Tentang Diri-Sendiri
Fokus Utama Berinteraksi utk menjalin dan mempereratkan hubungan mesra
Fokus Sampingan Mendengar dan memberikan respon secara lisan tentang sesuatu yang diperihalkan oleh orang lain
Objektif Murid dapat membuat memperkenalkan diri berdasarkan karangan yang dibuat dengan ayat2 penyata yang betul
Aktiviti P&P 1. Guru memberi tajuk karangan perlu dibuat
2. Pekara2 penting yang perlu dimasukkan dalam karangan yg akan dibuat
3. Pelajar membuat karangan tersebut
Sistem Bahasa Kata Nama Sintaksis
Pengisian Kurikulum Ilmu : Kemasyarakatan
Nilai : Hormat-menghormati
KBT : Kemahiran Berfikir
BBM Buku Teks BM T1
Refleksi Terdapat sebahagian pelajar yang tidak dapat membuat karangan yang diberikan. Perlu diberi bantuan cara utk membuatnya.

Tarikh 13 Januari 2010 (Rabu)
Kelas 1D / 1M
Masa 4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg
Subjek PSK T1
Tema Pencapaian Kendiri
Tajuk
Identiti Diri
i) Potensi Diri
Pengetahuan Mengenal pasti potensi diri
Kemahiran Merancang utk mengembangkan potensi diri
Nilai Menunjukkan keyakinan akan kebolehan diri
Pendekatan Pembelajaran Koperatif
ABM Buku Teks PSK T1
KBKK Menganalisis data
Nilai Murni Yakin pada diri
Refleksi Pelajar diperkenalkan dengan tema pertama utk PSK T1. Memahami apa yg dimaksudkan dengan identiti diri. Latihan juga dibuat,

Tarikh 14 Januari 2010 (Khamis)
Kelas 2C
Masa 12.50 - 2.00ptg
Subjek PSK T2
Tema Pencapaian Kendiri
Tajuk Kecemerlangan Diri
Pengetahuan Menghuraikan ciri2 kecemerlangan diri
Kemahiran Mengamalkan budaya ilmu utk kemajuan sendiri
Nilai Membuat refleksi untuk kejayaan diri
Pendekatan Pembelajaran Koperatif
ABM Buku Teks PSK T2
KBKK Menganalisi data
Nilai Murni Kesyukuran
Refleksi Pelajar memahami nota yang diberikan.

Tarikh 14 Januari 2010 (Khamis)
Kelas 1J
Masa 2.00 - 3.10ptg
Subjek Bahasa Malaysia T1
Tajuk
Komsas
Kasut Kelopak Jantung
Fokus Utama Menceritakan semula sesebuah karya secara keseluruhan
Fokus Sampingan Mengenalpasti perkara yg menarik dalam sesebuah karya
Objektif Menyatakan tema, persoalan, gaya bahasa dan nilai cerpen
Aktiviti P&P 1. Pelajar membaca cerpen tersebut
2. Guru menerangkan cerpen tersebut dan bertanyakan soalan kepada pelajar.
Sistem Bahasa Kata Hubung
Pengisian Kurikulum Kemahiran Berfikir
BBM Novel Kasut Kelopak Jantung
Refleksi Pelajar memahami jalan cerita cerpen tersebut

Tarikh14 Januari 2010 (Khamis)
Kelas1G
Masa4.00 - 5.10ptg
SubjekPSK T1
Tema Pencapaian Kendiri
Tajuk
Identiti Diri
i) Potensi Diri
PengetahuanMengenal pasti potensi diri
Kemahiran Merancang utk mengembangkan potensi diri
NilaiMembuat refleksi untuk kejayaan diri
Pendekatan Pembelajaran Koperatif
ABMBuku Teks PSK T2
KBKKMenganalisi data
Nilai MurniKesyukuran
RefleksiPelajar memahami konsep identiti diri. Latihan yg diberi turut dibuat

Tarikh15 Januari 2010 (Jumaat)
Kelas1C
Masa4.00 - 5.10ptg
SubjekBahasa Malaysia T1
Tajuk
Komsas
Kasut Kelopak Jantung
Fokus UtamaMenceritakan semula sesebuah karya secara keseluruhan
Fokus SampinganMengenalpasti perkara yg menarik dalam sesebuah karya
ObjektifMenyatakan tema, persoalan, gaya bahasa dan nilai cerpen
Aktiviti P&P1. Pelajar membaca cerpen tersebut
2. Guru menerangkan cerpen tersebut dan bertanyakan soalan kepada pelajar.
Sistem BahasaKata Hubung
Pengisian KurikulumKemahiran Berfikir
BBMKemahiran Berfikir
RefleksiPelajar memahami jalan cerita cerpen tersebut