Minggu 1
Tarikh | 04 Januari 2010 (Isnin) |
Pekara | Pelajar Tingkatan 1 Orientasi |
Tarikh | 05 Januari 2010 (Selasa) |
Pekara | Pelajar Tingkatan 1 Orientasi |
Tarikh | 06 Januari 2010 (Rabu) |
Kelas | 1J |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Pekara | Sesi berkenalan - Pelajar baru dapat buku teks pd hari tersebut- |
Tarikh | 06 Januari 2010 (Rabu) |
Kelas | 1M |
Subjek | PSK T1 |
Masa | 5.10 - 6.20ptg |
Pekara | Sesi berkenalan -Pelajar baru dapat buku teks pd hari tersebut- |
Tarikh | 07 Januari 2010(Khamis) |
Kelas | 2C |
Subjek | PSK T2 |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Pekara | Sesi berkenalan - Kenalkan tajuk yg bakal diajar sepanjang tahun 2010- |
Tarikh | 07 Januari 2010(Khamis) |
Kelas | 1G |
Subjek | PSK T1 |
Masa | 4.00 - 5.10ptg |
Pekara | Sesi berkenalan -Pelajar baru dapat buku teks pd hari tersebut- |
Tarikh | 08 Januari 2010 (Jumaat) |
Kelas | 1C |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Masa | 4.00-5.10ptg |
Pekara | Sesi berkenalan - Kenalkan tajuk yg bakal diajar sepanjang tahun 2010- |
Minggu 2
Tarikh | 11 Januari 2010 (Isnin) |
Kelas | 1J dan 1C |
Masa | 3.25-4.35ptg/5.10-6.20ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Unit 1 Hari Pertama Di Sekolah Menengah |
Fokus Utama | Berinteraksi untuk menjalin dan mempereratkan hubungan mesra |
Fokus Sampingan | Mendengar dan memberikan respon secara lisan tentang sesuatu yang diperihalkan oleh orang lain |
Objektif | Murid dapat memperkenalkan dirinya di dalam kelas dengan menggunakan ayat2 penyata yang betul dan sesuai |
Aktiviti P&P | Melakonkan situasi memperkenalkan rakan baru kepada rakan sekelas |
Sistem Bahasa | Kata Nama Sintaksis |
Pengisian Kurikulum | Ilmu : Kemasyarakatan Nilai : Hormat-menghormati KBT : Kemahiran berfikir |
BBM | Buku Teks BM T1 |
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama semasa seisi memperkenalkan diri. |
Tarikh | 12 Januari 2010 (Selasa) |
Kelas | 1K |
Masa | 12.50 - 2.00ptg |
Subjek | PSK T1 |
Tema | Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Identiti Diri i) Potensi Diri |
Pengetahuan | Mengenal pasti potensi diri |
Kemahiran | Merancang utk mengembangkan potensi diri |
Nilai | Menunjukkan keyakinan akan kebolehan diri |
Pendekatan | Pembelajaran Koperatif |
ABM | Buku Teks PSK T1 |
KBKK | Menganalisis data |
Nilai murni | Yakin pada diri |
Refleksi | Pelajar memahami konsep potensi diri. Latihan yang diberi turut dibuat. |
Tarikh | 12 Januari 2010 (Selasa) |
Kelas | 1C |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Karangan Tentang Diri- Sendiri |
Fokus Utama | Berinteraksi utk menjalin dan mempereratkan hubungan mesra |
Fokus Sampingan | Mendengar dan memberikan respon secara lisan tentang sesuatu yang diperihalkan oleh orang lain |
Objektif | Murid dapat membuat memperkenalkan diri berdasarkan karangan yang dibuat dengan ayat2 penyata yang betul |
Aktiviti P&P | 1. Guru memberi tajuk karangan perlu dibuat 2. Pekara2 penting yang perlu dimasukkan dalam karangan yg akan dibuat 3. Pelajar membuat karangan tersebut |
Sistem Bahasa | Kata Nama Sintaksis |
Pengisian Kurikulum | Ilmu : Kemasyarakatan Nilai : Hormat-menghormati KBT : Kemahiran Berfikir |
BBM | Buku Teks BM T1 |
Refleksi | Pelajar dapat membuat karangan yang diberikan. |
Tarikh | 12 Januari 2010 (Selasa) |
Kelas | 1I |
Pekara | Perhimpunan Sesi Petang |
Tarikh | 13 Januari 2010 (Rabu) |
Kelas | 1J |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Karangan Tentang Diri-Sendiri |
Fokus Utama | Berinteraksi utk menjalin dan mempereratkan hubungan mesra |
Fokus Sampingan | Mendengar dan memberikan respon secara lisan tentang sesuatu yang diperihalkan oleh orang lain |
Objektif | Murid dapat membuat memperkenalkan diri berdasarkan karangan yang dibuat dengan ayat2 penyata yang betul |
Aktiviti P&P | 1. Guru memberi tajuk karangan perlu dibuat 2. Pekara2 penting yang perlu dimasukkan dalam karangan yg akan dibuat 3. Pelajar membuat karangan tersebut |
Sistem Bahasa | Kata Nama Sintaksis |
Pengisian Kurikulum | Ilmu : Kemasyarakatan Nilai : Hormat-menghormati KBT : Kemahiran Berfikir |
BBM | Buku Teks BM T1 |
Refleksi | Terdapat sebahagian pelajar yang tidak dapat membuat karangan yang diberikan. Perlu diberi bantuan cara utk membuatnya. |
Tarikh | 13 Januari 2010 (Rabu) |
Kelas | 1D / 1M |
Masa | 4.00-5.10ptg/5.10-6.20ptg |
Subjek | PSK T1 |
Tema | Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Identiti Diri i) Potensi Diri |
Pengetahuan | Mengenal pasti potensi diri |
Kemahiran | Merancang utk mengembangkan potensi diri |
Nilai | Menunjukkan keyakinan akan kebolehan diri |
Pendekatan | Pembelajaran Koperatif |
ABM | Buku Teks PSK T1 |
KBKK | Menganalisis data |
Nilai Murni | Yakin pada diri |
Refleksi | Pelajar diperkenalkan dengan tema pertama utk PSK T1. Memahami apa yg dimaksudkan dengan identiti diri. Latihan juga dibuat, |
Tarikh | 14 Januari 2010 (Khamis) |
Kelas | 2C |
Masa | 12.50 - 2.00ptg |
Subjek | PSK T2 |
Tema | Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Kecemerlangan Diri |
Pengetahuan | Menghuraikan ciri2 kecemerlangan diri |
Kemahiran | Mengamalkan budaya ilmu utk kemajuan sendiri |
Nilai | Membuat refleksi untuk kejayaan diri |
Pendekatan | Pembelajaran Koperatif |
ABM | Buku Teks PSK T2 |
KBKK | Menganalisi data |
Nilai Murni | Kesyukuran |
Refleksi | Pelajar memahami nota yang diberikan. |
Tarikh | 14 Januari 2010 (Khamis) |
Kelas | 1J |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Komsas Kasut Kelopak Jantung |
Fokus Utama | Menceritakan semula sesebuah karya secara keseluruhan |
Fokus Sampingan | Mengenalpasti perkara yg menarik dalam sesebuah karya |
Objektif | Menyatakan tema, persoalan, gaya bahasa dan nilai cerpen |
Aktiviti P&P | 1. Pelajar membaca cerpen tersebut 2. Guru menerangkan cerpen tersebut dan bertanyakan soalan kepada pelajar. |
Sistem Bahasa | Kata Hubung |
Pengisian Kurikulum | Kemahiran Berfikir |
BBM | Novel Kasut Kelopak Jantung |
Refleksi | Pelajar memahami jalan cerita cerpen tersebut |
Tarikh | 14 Januari 2010 (Khamis) |
Kelas | 1G |
Masa | 4.00 - 5.10ptg |
Subjek | PSK T1 |
Tema | Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Identiti Diri i) Potensi Diri |
Pengetahuan | Mengenal pasti potensi diri |
Kemahiran | Merancang utk mengembangkan potensi diri |
Nilai | Membuat refleksi untuk kejayaan diri |
Pendekatan | Pembelajaran Koperatif |
ABM | Buku Teks PSK T2 |
KBKK | Menganalisi data |
Nilai Murni | Kesyukuran |
Refleksi | Pelajar memahami konsep identiti diri. Latihan yg diberi turut dibuat |
Tarikh | 15 Januari 2010 (Jumaat) |
Kelas | 1C |
Masa | 4.00 - 5.10ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Komsas Kasut Kelopak Jantung |
Fokus Utama | Menceritakan semula sesebuah karya secara keseluruhan |
Fokus Sampingan | Mengenalpasti perkara yg menarik dalam sesebuah karya |
Objektif | Menyatakan tema, persoalan, gaya bahasa dan nilai cerpen |
Aktiviti P&P | 1. Pelajar membaca cerpen tersebut 2. Guru menerangkan cerpen tersebut dan bertanyakan soalan kepada pelajar. |
Sistem Bahasa | Kata Hubung |
Pengisian Kurikulum | Kemahiran Berfikir |
BBM | Kemahiran Berfikir |
Refleksi | Pelajar memahami jalan cerita cerpen tersebut |