Minggu 39
Tarikh | 27 September 2010 (Isnin) |
Kelas | 1I |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | PSK T1 |
Tema | Tema 6 Cabaran Masa Depan |
Tajuk | Hormatilah Mereka |
Pengetahuan | Menerangkan kepentingan kemudahan untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya |
Kemahiran | Bekerjasama dengan pelbagai pihak untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya |
Nilai | Berempati dan menghormati golongan kurang upaya |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T1 ii) Buku Tes Cheers PSK T1 iii) Teks Suplemen e-tutor PSK T1 |
KBKK | Menganalisi data |
Nilai Murni | Melindungi hak golongan kurang berupaya |
Refleksi | Nota untuk bab ini telah selesai diberikan. |
Tarikh | 27 September 2010 (Isnin) |
Kelas | 1J |
Masa | 5.10 - 6.20ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Unit 14 Taman Negara Gunung Mulu - Memahami teks- |
Fokus Utama | Memberikan pendapat yang bernas sebagai sumbangan dalam perbincangan |
Fokus Sampingan | Menghuraikan idea yang bernas secara kritis dan kreatif |
Objektif | Pelajar dapat membuat perbandingan tentang tempat pelancongan |
Aktiviti P&P | Pelajar mencari maklumat tentang tempat-tempat pelancongan dan membuat perbandingan |
Sistem Bahasa | Kata Bantu |
Pengisian Kurikulum | Ilmu : Geografi Nilai : Kesyukuran KBT : Kemahiran Berfikir |
BBM | Buku Teks BM T1 |
Refleksi | Objektif tidak tercapai kerana sebahagian pelajar saja yang ingin belajar. |
Tarikh | 28 September 2010 (Selasa) |
Kelas | 1G |
Masa | 1.25 - 2.35ptg |
Subjek | PSK T1 |
Tarikh | 28 September 2010 (Selasa) |
Kelas | 1C |
Masa | 3.25 - 4.35ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Unit 14 Taman Negara Gunung Mulu - Memahami teks- |
Fokus Utama | Memberikan pendapat yang bernas sebagai sumbangan dalam perbincangan |
Fokus Sampingan | Menghuraikan idea yang bernas secara kritis dan kreatif |
Objektif | Pelajar dapat membuat perbandingan tentang tempat pelancongan |
Aktiviti P&P | Pelajar mencari maklumat tentang tempat-tempat pelancongan dan membuat perbandingan |
Sistem Bahasa | Kata Bantu |
Pengisian Kurikulum | Ilmu : Geografi Nilai : Kesyukuran KBT : Kemahiran Berfikir |
BBM | Buku teks T1 |
Refleksi | Objektif tercapai |
Tarikh | 28 September 2010 (Selasa) |
Kelas | 2C |
Masa | 4.35 - 5.45ptg |
Subjek | PSK T2 |
Tema | Tema 5 Malaysia Negara Berdaulat |
Tajuk | Unit 8 i) Kepentingan Mengundi |
Pengetahuan | Menjelaskan kepentingan mengundi semasa pilihan raya |
Kemahiran | Mengekalkan amalan demokrasi |
Nilai | Menghargai amala n demokrasi di negara kita |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T2 ii) Buku Masteri Memori Melalui Peta Minda PSK |
KBKK | Menganalisi data |
Nilai Murni | Cinta akan Negara |
Refleksi | Pelajar memahami dengan penerangan yang diberikan |
Tarikh | 29 September 2010 (Rabu) |
Kelas | 1J |
Masa | 12.50 - 2.00ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Karangan - Karangan Pendapat dan Perbincangan - |
Fokus Utama | Memberikan pendapat yang bernas sebagai sumbangan dalam perbincangan |
Fokus Sampingan | Memberikan penjelasan secara spontan tentang sesuatu pekara yang berkaitan dengan isu yang dikemukakan |
Objektif | Menulis karangan jenis pendapat/perbincangan dengan baik |
Aktiviti P&P | Pelajar diberikan tajuk dan perbincangan diadakan. |
Sistem Bahasa | Kata Bantu |
Pengisian Kurikulum | KBT : Kemahiran Berfikir |
BBM | Focus ACE PMR Penulisan PMR |
Refleksi | Objektif tidak tercapai kerana sebahagian pelajar saja yang berminat untuk belajar |
Tarikh | 29 September 2010 (Rabu) |
Kelas | 1M / 1D |
Masa | 2.00 - 3.10ptg / 5.10 - 6.20ptg |
Subjek | PSK T1 |
Tema | Tema 6 Cabaran Masa Depan |
Tajuk | Hormatilah Mereka |
Pengetahuan | Menerangkan kepentingan kemudahan untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya |
Kemahiran | Bekerjasama dengan pelbagai pihak untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya |
Nilai | Berempati dan menghormati golongan kurang upaya |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T1 ii) Buku Tes Cheers PSK T1 iii) Teks Suplemen e-tutor PSK T1 |
KBKK | Menganalisis data |
Nilai Murni | Melindungi hak golongan kurang upaya |
Refleksi | Pelajar memahami dengan penerangan yang diberikan. |
Tarikh | 30 September 2010 (Khamis) |
Kelas | 1J |
Masa | 12.50 - 2.00ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Komsas Cerpen : Sepucuk surat daripada kawan |
Fokus Utama | Memahami dan memberikan respon secara peribadi tentang karya sastera |
Fokus Sampingan | Menyatakan jenis, tema, persoalan, pemikiran dan nilai dan pengajaran |
Objektif | Menyatakan tema, persoalan, gaya bahasa dan nilai cerpen |
Aktiviti P&P | Menerangkan jalan cerita, tema dan persoalan yang ada |
Sistem Bahasa | Sebutan BM |
Pengisian Kurikulum | Nilai : Kasih Sayang |
BBM | i) Buku teks Kasut Kelopak Jantung T1 ii) Ulasan Komsas Antologi T1 |
Refleksi | Objektif tercapai |
Tarikh | 30 September 2010 (Khamis) |
Kelas | 1C |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | - Karangan Pendapat dan Perbincangan - |
Fokus Utama | Memberikan pendapat yang bernas sebagai sumbangan dalam perbincangan |
Fokus Sampingan | Mencetuskan idea yang bernas semasa memberikan pendapat dalam perbincangan |
Objektif | Menulis karangan jenis pendapat/perbincangan dengan baik |
Aktiviti P&P | Pelajar diberikan tajuk dan perbincangan diadakan. |
Sistem Bahasa | Kata Bantu |
Pengisian Kurikulum | KBT : Kemahiran Berfikir |
BBM | Focus ACE PMR Penulisan PMR |
Refleksi | Objektif tercapai. Para pelajar memahami dengan jalan cerita yang disampaikan. |
Tarikh | 30 September 2010 (Khamis) |
Kelas | 1K |
Masa | 4.35 - 5.45ptg |
Subjek | PSK T1 |
Tema | Tema 6 Cabaran Masa Depan |
Tajuk | Hormatilah Mereka |
Pengetahuan | Menerangkan kepentingan kemudahan untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya |
Kemahiran | Bekerjasama dengan pelbagai pihak untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya |
Nilai | Berempati dan menghormati golongan kurang upaya |
Pendekatan | Pendekatan Koperatif |
ABM | i) Buku Teks PSK T1 ii) Buku Tes Cheers PSK T1 iii) Teks Suplemen e-tutor PSK T1 |
KBKK | Menganalisis data |
Nilai Murni | Melindungi hak golongan kurang upaya |
Refleksi | Nota untuk tema ini telah selesai diberikan kepada para pelajar. Latihan yang diberi turut dibuat |
Tarikh | 01 Oktober 2010 (Jumaat) |
Kelas | 1C |
Masa | 4.00 - 5.10ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Komsas Cerpen : Sepucuk surat daripada kawan |
Fokus Utama | Memahami dan memberikan respon secara peribadi tentang karya sastera |
Fokus Sampingan | Menyatakan jenis, tema, persoalan, pemikiran dan nilai dan pengajaran |
Objektif | Menyatakan tema, persoalan, gaya bahasa dan nilai cerpen |
Aktiviti P&P | Menerangkan jalan cerita, tema dan persoalan yang ada |
Sistem Bahasa | Sebutan BM |
Pengisian Kurikulum | Nilai : Kasih Sayang |
BBM | i) Buku teks Kasut Kelopak Jantung T1 ii) Ulasan Komsas Antologi T1 |
Refleksi | Objektif tercapai. Pelajar memahami dengan jalan cerita yang diberikan. Latihan juga telah dibuat |
Minggu 40
Tarikh | 04 Oktober 2010 (Isnin) |
Kelas | 1I |
Masa | 2.00 - 3.10ptg |
Subjek | PSK T1 |
Pekara | Membuat Ulangkaji Tema 1 |
Tarikh | 04 Oktober 2010 (Isnin) |
Kelas | 1J |
Masa | 5.10 - 6.20ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Tatabahasa Kata Bantu dan Pascakata |
Fokus Utama | Memproses maklumat untuk keperlun tertentu |
Fokus Sampingan | Menyusun maklumat mengikut keutamaan |
Objektif | Membina ayat dengan menggunakan kata bantu dengan betul |
Aktiviti P&P | Pelajar diberikan soalan berkaitan dengan kata bantu |
Sistem Bahasa | Kata Bantu |
Pengisian Kurikulum | Kata Bantu |
BBM | Buku Bank Soalan Tatabahasa 1200 Tingkatan 1 |
Refleksi | Pelajar memahami dengan penerangan yang diberikan. |
Tarikh | 05 Oktober 2010 (Selasa) |
Pekara | CTG |
Tarikh | 06 Oktober 2010 (Rabu) |
Pekara | Pelajar T1 bercuti |
Tarikh | 07 Oktober 2010 (Khamis) |
Pekara | Pelajar T1 bercuti |
Tarikh | 08 Oktober 2010 (Jumaat) |
Kelas | 1C |
Masa | 4.00 - 5.10ptg |
Subjek | Bahasa Malaysia T1 |
Tajuk | Prosa Tradisional Drama : Mendung Hitam Beralih Jua |
Fokus Utama | Memahami dan memberikan respon secara peribadi tentang karya sastera |
Fokus Sampingan | Menceritakan semula sesebuha karya secara keseluruhan |
Objektif | Menyatakan ciri-ciri drama |
Aktiviti P&P | Menceritakan semula babak drama dengan gaya yang menarik |
Sistem Bahasa | Kata Bantu |
Pengisian Kurikulum | Nilai : Kesyukuran |
BBM | i) Buku Teks Komsas T1 ii) Buku Ulasan Komsas T1 |
Refleksi | Pelajar memahami dengan penerangan yang diberikan. |
1 comments:
RPH Minggu 39-40 disemak dan didapati kemas kini. TQ.
Post a Comment